Beslut dig for at træne – selv på farten

Uanset om det gælder en forretningsrejse eller ferie, er det altid lidt spændende at bo på hotel. Men hvad gør man, hvis man træner regelmæssigt, og hotellet ikke har et fitnessrum, hvor man kan holde formen ved lige under sit ophold?

Lad os slå fast med det samme at intet kan erstatte den træning, man får i et veludstyret fitnesscenter, men med en smule kreativitet og gåpåmod kan man sagtens lave et passende program, som kan hjælpe en med at få gang i blodomløbet hver dag. Du tænker måske, at enten frivægte eller maskiner er det eneste rigtige, og at kropsvægtsøvelser er noget, der hører gymnastiktimerne i folkeskolen til. Det kunne ikke være mere forkert! Med et alsidigt program bestående af kropsvægtsøvelser kan man sagtens holde formen ved lige, og selvom de ikke kan udvikle ens muskulatur på samme måde, som vægte kan, kan de rent faktisk godt være et sjovt afbræk fra den regelmæssige træning.

Er der ikke nok udfordringer i armbøjninger? Hvad med at sætte fødderne op på sengen for på den måde at øge belastningen – pludselig er det ikke så nemt længere! Og hvad med træning af tricepsmusklen? Kræver det ikke vægte? Ikke nødvendigvis. Prøv i stedet at lave dips mellem to stole eller mellem hotelværelsets skrivebord og en stol.

Der er masser af muligheder og husk følgende: Jo mere din kuffert vejer, desto tungere squats og bænkpres kan du lave! Bare læg dig ned på sengen med benene bøjet nedover og fødderne på gulvet. Så er du klar til at træne brystet, og rejser du sammen med din partner, er det endnu bedre. Så er der nemlig to kufferter, du kan løfte, og en til at holde dem under dit sæt!